Donderdag, 15 juni 2017 - Reisverslag uit Aalburg, Nederland van maarten timmers - WaarBenJij.nu Donderdag, 15 juni 2017 - Reisverslag uit Aalburg, Nederland van maarten timmers - WaarBenJij.nu

Donderdag, 15 juni 2017

Blijf op de hoogte en volg maarten

18 Juni 2017 | Nederland, Aalburg

Morgenochtend vertrekken wij richting Porec, Istrië. Iedereen die wij vooraf informeerden over onze reis wisten dat wij vrijdagmorgen de 16e zouden vertrekken en halverwege een nachtelijke tussenstop in Siegsdorf, Zuid-Duitsland inlaste.
Om met een 100% betrouwbare auto op weg te gaan hadden wij voor vorige week woensdag een onderhoudsbeurt bij de Toyota-dealer ingepland. Daarbij bleek dat de “waterpomp lekte” en dat die vervangen zou moeten worden. Helaas was die niet op voorraad zodat wij een afspraak voor gisteren (woensdag) maakten om die te vervangen. In de loop van de middag kregen wij een telefoontje van de dealer dat zij die waterpomp niet hadden vervangen, omdat er iets anders aan de hand was.
Nadat wij bij Van Dorst in Waalwijk arriveerden vernamen wij dat niet de waterpomp maar de koelpakking van het motorblok voor de lekkage van de koelvloeistof had gezorgd en dat was wel een ander verhaal! Wij vernamen ook dat hetzelfde probleem zich bij meerdere (diesel)-motoren van ons type Toyota Verso voordeed en soms al na 100.000 km. Helaas bleek de garantie op onze motor slechts 150.000 km of 5 jaar te bedragen. Beide zijn inmiddels ofwel 65.000 km ofwel 4 jaar overschreden, dus geen garantie meer. Pech dus, maar een veel groter probleem manifesteerde zich dat de vervanging van de motor tenminste niet vóór het eind van de volgende week zou kunnen plaatsvinden. Onze vakantie zou dan al bijna halverwege zijn, nog voor wij zouden kunnen vertrekken. De hoteltussenstop in Siegsdorf zou 2x betaald moeten worden (als er dan nog plaats zou zijn) en de vakantie-”vreugde” zou dan wel aanzienlijk bekoeld zijn.
Ook bij Van Dorst zaten ze wel heel erg “verlegen” met onze problemen, temeer daar zij vorige week al hadden kunnen constateren dat het niet de waterpomp maar de koelpakking was die voor de lekkage van de koelvloeistof zorgde. Dan hadden wij de Toyota bij Van Dorst laten staan en waren wij met de Clio naar huis gereden en weer terug naar Veen en zou de Toyota vandaag “gerepareerd” kunnen zijn. De monteur die vorige week onze Verso “deed” was nog niet zo lang in dienst en had ook (nog) niet zoveel ervaring met Toyota. Die zal nu wel weten dat als hij weer een diesel-Verso met een lekke “waterpomp” constateert het misschien ook wel een lekke “koelpakking” zou kunnen zijn. Overigens zal die lekke koelpakking wel iets van de laatste 3 weken zijn geweest, want gezien de hoeveelheid koelvloeistof die na vorige week verdwenen was had ik anders allang met “pech onderweg” langs de autostrada gestaan.
Morgenochtend vertrekken wij richting Porec, Istrië. Niet met “onze” diesel Toyota Verso, maar met die van het plaatje. Een bijna nieuwe benzine-Verso van amper 1 jaar oud en al helemaal 9.177 km op de teller, Helemaal gratis en voor niks ter beschikking gesteld door Van Dorst Toyota, Waalwijk aan 2 Belgen die hun vakantie in het water zagen vallen. Verkoop door Van Dorst van die benzine-Verso zal nog even op zich moeten laten wachten als wij terug zijn in juli en de km-stand dan wel behoorlijk opgevoerd hebben.
Daarom een “Warme douche voor Toyota Van Dorst Waalwijk”.

• 18 Juni 2017 - 14:31

Minie:

wat een dikke pech maar gelukkig goed gekomen. fijne vakantie en aan de auto zal het niet liggen .