Dinsdag 11 juni Nog hotter in San Francisco. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu Dinsdag 11 juni Nog hotter in San Francisco. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 11 juni Nog hotter in San Francisco.

Blijf op de hoogte en volg maarten

11 Juni 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

Omdat het volgens de weergoden nog niet warm genoeg was, hebben zij er vandaag nog een schepje bovenop gedaan. Vandaag bereikte de hele Bay-Area temperaturen boven 100F (38C) en SF er net onder. Net op de dag dat wij wat loopoefeningen gepland hebben.

We wilden naar het Aquarium on the Bay op Pier 39 en daarna naar Chinatown om gelijk de maag te vullen. In onze “vertrouwde” Metro line N staat de airco wel aan. Maar je merkt er niet veel van, dus het zweten begint gelijk al. Als we uitstappen en boven de grond tram F op de Embarcadero naar Pier 39 nemen, lijkt het al of we gelijk in een oven stappen. Het schijnt in de tram al warmer te zijn dan buiten! We zijn blij als we kunnen uitstappen bij Pier 39.

Pier 39 was misschien vroeger een attractie, maar vandaag is het gewoon een soort van ordinaire kermis. Maar je, we zijn er nu toch omdat het Aquarium op Pier 39 is gevestigd. We lopen eerst de pier af (in de schaduw) naar het eind waar alle zeeleeuwen op de plankieren liggen te zonnen (en te vechten met elkaar). Ook nu staan er weer veel mensen op de pier te kijken.

Omdat we in de namiddag naar Chinatown gaan nemen we bij Luigi’s Pizzeria een kleintje to share. Gelukkig is het daar een stuk koeler dan buiten en komen we een beetje bij. Daarna richting het Aquarium on the Bay. Om binnen te komen moet je eerst tig trappen op (geen luxe in deze hitte) maar er is ook een elevator. Wat er ook komt geen elevator dus uiteindelijk moesten we toch die trappen op.

Eenmaal binnen krijgen we voor de voucher van onze Citypass een stempel op de pols. Omdat we de dag erna (woensdag 12 juni) naar het California Academie of Sciences zijn geweest en dus vergelijking hebben kunnen wij gerust zeggen, sla dat Aquarium maar over en ga naar het Golden State Park naar het CAS.

Omdat we na al het slenteren en de hitte eigenlijk doodmoe zijn geworden, besluiten we het Chinatown maar tot morgen uit te stellen en stappen in tram F die naar het lijkt nog “hotter” is geworden. We rijden door tot Montgommery en stappen daar de Metro weer in op weg naar “huis”.

De borden voor Metro N geven telkens weer aan dat die over 2 minuten arriveert, maar dat duurt wel een minuut of 12 voor die echt aankomt. In de Metrostations is het zo wie zo al niet koud, maar vandaag is het echt loeiheet. Ook line N is een oven en iedereen staat het zweet van het voorhoofd te wissen. Ook werkt de airconditioning in deze Metro kennelijk niet en s’ avonds horen we op het nieuws dat diverse power stations de geest hebben gegeven, omdat ze de vraag domweg niet aankonden. Het is al vanaf dat wij aankomen elke dag dat de temperaturen records breken en vandaag is het in de hele Bay extreem heet. Morgen wordt het koeler (zeggen ze).

• 13 Juni 2019 - 06:53

Nathalie, Gino En Françoise:

Hitte zal wel lastig zijn maar toch beter dan records van regen verbreken he... Ik loop in gedachten al mee in chinatown...