Vrijdag 14 juni Medford (Jacksonville) - Reisverslag uit Medford, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu Vrijdag 14 juni Medford (Jacksonville) - Reisverslag uit Medford, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu

Vrijdag 14 juni Medford (Jacksonville)

Blijf op de hoogte en volg maarten

14 Juni 2019 | Verenigde Staten, Medford

Gisteravond een rondje langs het motel gelopen en het een en ander verkend. Het zit hier vol met alle restaurantketens die de USA heeft. Recht tegenover het motel is een tankstation waar de regular unleaded $ 3,19 per gallon is. Ernaast een ander tankstation die ze voor $ 3,09 aanbiedt. Wel per cash betalen want per creditcard vragen ze wat meer. Aangezien de Nissan bijna leeg is gaan we daar morgenochtend eerst tanken voor we naar Coos Bay rijden. Een ander voordeel is dat er in Oregon (nog steeds) geen sales tax wordt berekend. Toen we in de negentiger jaren in Oregon waren en vroegen “waarom” hoorden we dat de bevolking daarvoor gekozen had. Kennelijk bevalt het ze! Zou bij ons ook moeten kunnen.

Vanmorgen zijn we lui geweest en pas rond het middaguur naar het centrum gereden. Niet dat het veel voorstelt want in Medford is niks te beleven, maar we kwamen er toch langs op weg naar Jacksonville dat 5 Miles naar het westen ligt. Jacksonville is een National Historic Landmark en dateert uit het midden van 1800. Jacksonville startte als een “gold rush town” nadat er in 1851 bij de Rich Gulch goud was gevonden. Snel werd Jacksonville de grootste “stad” in Oregon Territory en de 2e grootste van de staat Oregon. In 1857 werd in Jacksonville de eerste bank van Southern Oregon geopend, die weldra de grootste van de staat werd. Nu heeft het meer weg van een dorp met amper 3000 inwoners, maar wel een heel mooi dorp. Meer dan 100 gebouwen uit Jacksonville zijn opgenomen in het National Register of Historic Places.

Nadat we nog ons eerste ijsje in de USA hebben genuttigd, zonder sales tax, zijn we naar Sizzler in Medford gereden om te eten. Allebei een ribeye (rare) en het salade buffet met “limonade” en daarna terug naar het motel.