Zondag 2 juli t/m Woensdag 4 juli - Reisverslag uit Seefeld in Tirol, Oostenrijk van maarten timmers - WaarBenJij.nu Zondag 2 juli t/m Woensdag 4 juli - Reisverslag uit Seefeld in Tirol, Oostenrijk van maarten timmers - WaarBenJij.nu

Zondag 2 juli t/m Woensdag 4 juli

Blijf op de hoogte en volg maarten

13 Mei 2019 | Oostenrijk, Seefeld in Tirol

Eindelijk maken we het reisverhaal naar Istrie en Oostenrijk af om er weer een gedrukt exemplaar van te kunnen maken. Binnen 4 weken komt er een nieuw reisverslag naar de USA bij, vandaar.

Seefeld is echt wel een toeristenplaats zowel voor wintersporters als voor zomergasten. Veel huizen, hotels en winkels zijn van wandschilderingen voorzien, net zoiets als in Oberammergau in Beieren.
Helaas waren de 2 dagen in Seefeld vrijwel allemaal regendagen, zodat we ook niet met de cabinebaan naar boven zijn geweest. Uiteraard breng je zulke dagen dan door met winkelen, koffie drinken met wat erbij en daarna naar een restaurant voor je avondeten.

Wel zijn we de tweede dag naar Innsbruck gereden en we troffen het dat het daar wel droog (en zonnig) was. Daarvoor kwamen we langs een groot shopping-gebied waar we een speciale koekenpan hebben aangeschaft. In Innsbruck zelf hebben we in het centrum van alles kunnen bekijken en dat is wel de moeite waard.

De weg van Seefeld naar Innsbruck naar beneden (en boven) is eigenlijk wel stijl. Dat merkten we wel toen de auto niet vooruit te branden was op de terugweg naar boven nadat ik een keer moest afremmen voor een voorganger, die hetzelfde overkwam. Mijn eigen Toyota met 171 pk zou daar geen moeite mee gehad hebben.

Woensdag 4 juli zijn we al vroeg vertrokken richting Veen. We hebben een uur of 9 autorijden voor de boog, waarbij de eerste 100 km niet via de snelste autowegen gaan. Via Ulm, Stuttgart, Karlsruhe, Koblenz worden de af te leggen 845 km bij elke stad wat minder en dan zit ook deze reis er weer op.