Zaterdag 6 juli, San Jose - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu Zaterdag 6 juli, San Jose - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu

Zaterdag 6 juli, San Jose

Blijf op de hoogte en volg maarten

06 Juli 2019 | Verenigde Staten, San José

Het is alweer de laatste dag voor we vertrekken. Die 30 dagen zijn omgevlogen en zo ben je weer een maand verder. Vanmorgen hebben we rustig aangedaan en rond een uur of twaalf zijn we naar downtown San Jose gereden om naar de San Jose Flea Market te gaan. Die market schijnt elke dag plaats te vinden maar in het weekend zijn er de meeste standhouders. Zaterdags zouden er 1000 tot 1200 standhouders zijn en zondags nog een paar 100 meer. Parkeren kostte vandaag 7 dollar en morgen 15 dollar en die parkeerplaats stond al bijna vol met minstens 2000 auto’s, van’s, trucks en natuurlijk veel RAM’s. Wij denken dat die parkeerplaats altijd de beste zaken doet.

Onder die standhouders zijn heel veel Mexicanen die van alles verkopen. Je kan het zo gek niet bedenken of het is er. Niet te tellen stands met jurkjes, sjaals, hoeden, sombrero’s, laarzen, riemen en weet ik veel nog meer. Veel Mexicaanse kruiden, groenten, fruit en uiteraard een heleboel stands met food en die bieden dan hoofdzakelijk Mexicaans eten aan. Niet voor ons vandaag.

We kopen iets van een koek met ananas die we vanavond bij de koffie oppeuzelen. Voor 1,20 Dollar kopen we twee broodjes waar we vanavond het blikje zalm dat we hadden meegenomen op doen. Scheelt ook weer gewicht in de koffers. Gisteren had ik bij die tomatenplukkers 2 rode en rijpe tomaten “gepikt” en die gaan we vanavond ook “proeven” met peper en zout.

In downtown San Jose proberen we een restaurant te vinden waar ook een parkeerplaats bij is. Nope. Zelfs downtown is bijzonder “flat” met bijna allemaal alleenstaande houten huizen en heel veel groen. We rijden hier en daar wat rond, zonder wat te vinden en besluiten langs de Interstates richting “huis” een Mall te vinden en daar te lunchen. Aangezien ik altijd rechtsaf sla om wat te vinden doe ik dat nu ook en zowaar bij de volgende rechtsaf is er een IHOP met een grote parkeerplaats. Weer gelukt dus.

Gisteravond de hele wedstrijd van die Nederlandse voetbalmeiden tegen Zweden gezien op een speciale sportzender, maar de uitslag wist ik natuurlijk al. Waarschijnlijk zal morgen op de airport ook wel een cafe zijn waar ze de finale Nederland-Amerika uitzenden. Tegen de tijd dat we vliegen is de uitslag al wel bekend.

Straks gaan we in elk geval 1 koffer helemaal inpakken en de 2e bijna helemaal, zodat we morgen alleen de meest noodzakelijke dingen nog erbij doen.