Dinsdag 2 juli Reno en Woensdag 3 juli Stateline - Reisverslag uit Stateline, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu Dinsdag 2 juli Reno en Woensdag 3 juli Stateline - Reisverslag uit Stateline, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 2 juli Reno en Woensdag 3 juli Stateline

Blijf op de hoogte en volg maarten

03 Juli 2019 | Verenigde Staten, Stateline

Hoewel wij in Reno in het Circus Circus logeren zijn wij meer in de Cal Neva die naast Harrah’s ligt. Wij hebben ontdekt dat het ontbijt en het diner in de Cal Neva aanzienlijk voordeliger (en ook meer naar onze zin) is dan in het Circus Circus. Maandagavond hebben wij in de Eldorado van Circus Circus het dinerbuffet gedaan. Was wel aardig, maar eigenlijk geen 60 box waard. Op de afbeelding die dat buffet aanprijst staan crab legs (waar ik eigenlijk voor kwam) maar die waren nergens te bekennen.

Dinsdag en woensdag hebben wij in Cal Neva breakfast gedaan en krijgen dan precies wat we willen hebben. Het is daar altijd druk met bijna alle tafels (en ze hebben er veel) vol, dus wij zijn niet de enigen die hen ontdekt hebben. Wij zijn in de avond ook in de Cal Neva gaan spelen en dat ging wel aardig. We maakten het verlies van maandagavond in de Harrah’s en Circus meer dan goed.

Het Circus Circus is wel het grootste hotel/casino in Reno met 4 hoteltorens en net zoveel parkeertorens die uiteraard niet zo hoog zijn. Het maakt overigens niet uit of je de auto in een parking van Harrah’s, Cal Neva of Circus Circus parkeert. Net als in Las Vegas kun je alle parkeerplaatsen gebruiken van alle hotels of casino’s. Als je maar komt en een casino bezoekt, vinden zij het best waar je de auto parkeert. Onze auto staat wel in Circus Circus en recht onder onze kamer naast de ingang in de Skytower, die als 2e hoteltoren in het blok achter Circus Circus ligt. Dus de supersnelle lift naar beneden en we zijn er.

Als we woensdag naar het breakfast in Cal Neva lopen zien we in een etalage een kraan in de lucht hangen waar permanent bier uit loopt in een groot glas. Of het bier door een rietje in de straal omhoog gepompt wordt en daarna weer naar beneden loopt hebben we niet kunnen ontdekken, maar zo’n bierpomp zou wel fijn zijn. In de Virginia Street wordt alles al in gereedheid gebracht voor de festiviteiten en parade van de 4th of July en veel straten zijn al afgesloten.

Na het ontbijt halen we de auto op en rijden via Virginia City naar Stateline aan het Lake Tahoe. De weg naar Virginia City is stijl en je zit dan in no time op een aanzienlijke hoogte. Na 1 van de bochten is er een uitzichtpunt met een magnifiek uitzicht op Reno en de valley. Daar hebben we ook een aardige conversatie met een echtpaar uit Indiana die met een ander stel in 2 auto’s op vakantie zijn. Als we in Virginia City de auto parkeren rijden ze ons weer achterop en zwaaien we. In de Turquoise Kiva zoekt en vind Marjo kadootjes. Ook in Virginia City zijn ze al ver met de voorbereiding voor de "Independence day".

In Dayton - verderop richting Stateline - tanken we opnieuw en daarvoor hadden we al gezien dat er een hoop rook opsteeg uit de richting waarheen wij reden. Zodra we Dayton naderen zien we inderdaad een berghelling langs de highway die “in de fik” staat. De brandweerwagens zien we nog net een weg voor die helling opgaan en veel auto’s stoppen en/of rijden langzaam voorbij en de politie begint de weg af te zetten. Wij kunnen er nog net langs. De hele week horen wij op TV waarschuwingen voor “fireworks” die tijdens de 4th of july altijd voor bosbranden (en erger) zorgen.

In Stateline raken we de winst van Cal Neva weer kwijt, maar per saldo hebben we daar wel lang mee gespeeld en per slot van rekening weet je dat casino’s altijd winnen. Als wij aan zo’n speelapparaat zitten komen die twee echtparen uit Indiana weer voorbij. In de avond eten we allebei een pizzapunt.