Zaterdag 22 juni Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu Zaterdag 22 juni Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu

Zaterdag 22 juni Seattle

Blijf op de hoogte en volg maarten

22 Juni 2019 | Verenigde Staten, Seattle

Vanmorgen vroeg wakker en daarna wat aan het “werk” gegaan tot een uur of half twaalf. Dat gaat nou eenmaal ook een beetje door. Koffiegedronken en met de bus naar de Chihuly Garden & Glass en de Space Needle, die naast elkaar liggen. Bij de 2e stop kwam ik erachter dat het fototoestel nog in het motel lag dus weer terug met een andere bus. Is wel zo makkelijk want het ticket die je koopt op de bus blijft de hele dag geldig en tot de volgende morgen 04:00 uur. Wel op hetzelfde vervoersysteem naar we gebruiken alleen die bussen. Voor $ 1.00 rij je dan als senior onbeperkt de hele stad door. Kom daar maar eens om bij ons.

Onze afstap ligt een paar stops eerder dan downtown en dan is het nog een minuut of 5 lopen naar de Space Needle. We kijken wel op de citymap, maar we kunnen net zo goed iedereen die loopt volgen want die gaan allemaal dezelfde richting uit. In het “Seattle Center” liggen diverse bezienswaardigheden maar vandaag hebben we geen belangstelling voor het “Pacific Science Center”, het “Museum of Pop Culture” en al helemaal niet in het “Seattle Children’s Museum”.

Omdat het fris is en de weerprofeten hadden “beloofd” dat het in de middag helder en zonnig zou worden, gaan we eerst naar het Chihuly Garden & Glass. Eerder hadden we al gehoord dat we dat beslist niet mochten missen en daarmee kunnen wij volmondig instemmen. Wat die man met glas (gewoon een mengsel van kalk, soda, kwarts uit zand en kleurstoffen) kan doen is niet te beschrijven. Wij laten hier wat foto’s zien, maar kijk ook zelf eens op "http://www.chihuly.com/" , waar veel meer te zien en leren is. Gewoon doen, want het is echt de moeite van het bekijken waard.

Daarna lopen we naar de Space Needle en sluiten aan in de rij voor de lift naar boven. Vorig jaar is een groot deel van de Needle in onderhoud geweest en de mensen die hem toen bezochten waren niet echt blij. Daar hebben wij nu geen last van. Wel van de weerprofeten die opnieuw er faliekant naast zitten wat het weer betreft. Het blijft zwaar bewolkt en dat is natuurlijk geen goed weer voor mooie foto’s. Bij de ticketprijs is ook inbegrepen dat er foto’s van je gemaakt worden en boven op de omloop zijn plaatsen waar je “selfies” kan laten maken. In het Space Needle “Spacebook” kun je die digitale pictures downloaden en van een bepaalde achtergrond voorzien om zelf te gebruiken.

Na de Space Needle besluiten we met de bus (E-line) nog even naar de Pike Place Market te gaan om de foto’s van de bloemen, die we gisteren niet maakten, alsnog te maken. We kwamen ook nog “brusselse spruiten” tegen van $ 5,99 per lbs (circa 450 gram), waarvan denken wij misschien 10 spruiten in een lbs gaan.

In de avond gaan we “eindelijk” naar een Mexican restaurant. Geen lieveling van Marjo, maar ja de liefde voor de man gaat door zijn maag.

Seattle is ons uitstekend bevallen deze 3 dagen, maar morgen reizen wij weer verder. De bergen in.