Maandag 24 juni Missoula - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu Maandag 24 juni Missoula - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu

Maandag 24 juni Missoula

Blijf op de hoogte en volg maarten

24 Juni 2019 | Verenigde Staten, Missoula

Wij gaan verder op de I90 en bij Wallace in de Idaho Panhandle maken wij een uitstap naar een Historic District. Wallace ligt tussen de South Fork van de Coeur d'Alene-River en de in 1991 aangelegde Interstate 90 die over een viaduct langs Wallace loopt. Veel van de gebouwen van Wallace dateren nog van het begin in 1884 en het was in die tijd de belangrijkste stad van het Coeur d'Alene silver-mining district.

Dit district produceerde meer zilver dan elk ander district ooit in de VS. Nadat al in 1955 een aantal wetten tegen luchtverontreiniging in de senaat werden aangenomen kwamen daar in 1970 ook nog aantal wetten bij die tot sluiting van bijna alle mijnen in dit district hebben geleid. Alleen de “Lucky Friday Mine” ontsprong de dans en die is ook heden ten dage nog in werking. Net als elke andere Historic Town heeft Wallace uiteraard ook een Antique-shop met net zo'n zooi als allemaal

Inmiddels zijn wij ook in een andere tijdzone beland en het is nu 8 uur later dan in Nederland. Wij blijven circa 1 ½ week in deze tijdzone en daarna wordt het verschil weer 9 uur als we in Reno aankomen.

Morgen wordt een “drukke” dag met veel Miles en ook nog een aantal uitstappen waardoor we wat omwegen maken. Dus vanavond maar een beetje tijdig naar bed.