Dinsdag 25 juni Livingston - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu Dinsdag 25 juni Livingston - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 25 juni Livingston

Blijf op de hoogte en volg maarten

25 Juni 2019 | Verenigde Staten, Livingston

Vanmorgen vroeg opgestaan want we hebben best wel wat Miles voor de boeg inclusief een uitstap die nog wat extra Miles toevoegen. Het is zwaarbewolkt en fris. De weerprofeten beloven ook “Thunderstorms” in de mountains tegen de avond. Welke mountains zeggen ze er niet bij.

Wij rijden tot White Hall over de I90 en vandaar over highway’s naar Virginia City. Je mag op die Highway’s niet net zo hard rijden als op de Interstates. Alleen die Interstates zijn meestal 3-baans in dezelfde richting waar je max 80 mag - bijna 130 km -, maar iedereen rijdt altijd 5 miles harder. Die highway’s zijn bijna altijd 2-baans (1 baan in de ene en de andere baan in de tegengestelde richting) en daarop mag je max 70. Niet verwonderlijk dat daar dan ook de meeste ongelukken gebeuren, dus oppassen geblazen.

Vlak voor Virginia City ligt Nevada City aan dezelfde highway en daar is zowaar een Railroad museum. Het stelt alleen weinig voor, net zoals de plaats zelf. Het was een Zilver-mining Ghost town uit het midden van de 19e eeuw en is tussen 1945 en 1978 gerestaureerd. Het wordt als een “Famous Tourist Attraction” aangeprezen vanwege de historische loghouses, alleen wij hebben daarvan niets gemerkt want bijna alles was “closed”. Van sommige loghouses is de voordeur open en kun je binnenkijken. Sommige “huizen” zijn zo oud dat er cactussen op het dak groeien.

Verderop ligt Virginia City en dat heeft meer weg van een famous tourist attraction, maar is tegelijkertijd een soort van Amerikaans Volendam, waar je jezelf ook in kleding uit het midden van 1800 kunt steken om op de foto te gaan. Hier waren wel (veel) restaurants open dus we konden eindelijk wat naar binnen schuiven. Bij Bob’s Place Pizza bestelden we een pizza-margarita (13 inch) to share, maar daarop zat ongeveer een heel blik passata, een paar stukjes mozzarella en een plantje basilicum.

In Virginia staan meer dan 100 historische gebouwen uit de 19e eeuw. Veel daarvan zijn ingericht zoals rond 1860, zodat je een idee krijgt van hoe het er toen zou hebben uitgezien.