Vrijdag 28 juni Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu Vrijdag 28 juni Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu

Vrijdag 28 juni Salt Lake City

Blijf op de hoogte en volg maarten

28 Juni 2019 | Verenigde Staten, Salt Lake City

We gaan nog een stukje verder naar het zuiden, voor we weer richting west reizen op weg terug naar San Francisco. Inmiddels zijn die 3 weken omgevlogen en zondag 7 juli vliegen we alweer terug.

We vertrekken op zo’n tijd dat wij rond een uur of 3 in Salt Lake City bij ons hotel kunnen aankomen om vanavond op tijd naar onze “afspraak” bij “Rodizio’s Grill” kunnen. De hele weg is Interstate 15 “heading South” die dan als volgende in de rij Interstates die Noord-Zuid lopen naast de Interstate 5 die wij in noordelijke richting volgden.

Onderweg stoppen we uiteraard om te tanken en bij een rest area om onszelf te tanken. We hadden nog wat kip over die we gisteren in Idaho Springs bij een KFC haalden. Wij wilden daar geen “menu” en ook niet alles wat ze bij zo’n menu erbij doen, maar alleen kip en verder niks. En zowaar we kregen precies wat we wilden hebben en dat voor maar net 10 dollar. De rest area waar we stopten was een mooie plek in de schaduw met bomen, een heel klein beekje en overal picknicktafels en uiteraard brandschone gratis toiletten. Nadat we de kip hadden opgepeuzeld en wat foto’s wilden maken nam de wind het bordje mee die tegelijk het glaasje wijn dat Marjo nam omkieperde. Ik dronk natuurlijk water.

In Salt Lake City moesten we wel wat zoeken om het juiste adres te vinden. We weten wel dat alle straat-positioneringen zijn afgeleid van “Temple” maar de wijze waarop Tomtommetje die zoekt en aangeeft zijn wel apart. Maar ja, als je weet dat het hotel op South 200 en West 600 ligt kom je er in deze stad ook zonder Tom uit. Zo gaan de straatnamen bijvoorbeeld tot S9200W naar het westen en W15000S naar het zuiden en dat alles afgeleid van de Mormoonse Temple die op Temple Square ligt.

Om bij Rodizio te komen hoeven we alleen maar een paar blokken richting oost over de 600S naar “trolley square” te rijden. In dat winkelcentrum kun je gratis parkeren en dat zal wel te maken hebben met het feit dat er veel leeg staat. In 2013 waren wij op de laatste dag van die reis in Denver bij de 1e vestiging van Rodizio en die bouwen inmiddels aan een keten van grillrestaurants in 12 staten in 23 plaatsen. Wij gaan uiteraard voor de “Full Rodizio”.

Daarna lopen we nog even door het Trolley Square en daar vindt Marjo een shop genaamd Precious Eyebrow Designers, waar ze door middel van 2 draden polyester naaigaren de overtollige haartjes in je gezicht verwijderen. Het deed wel zeer, maar daarna zo glad als een biljardbal.