Donderdag 27 juni Idaho Falls - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu Donderdag 27 juni Idaho Falls - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van maarten timmers - WaarBenJij.nu

Donderdag 27 juni Idaho Falls

Blijf op de hoogte en volg maarten

27 Juni 2019 | Verenigde Staten, Idaho Falls

Zoals we gisteren al schreven zijn we eerst naar de Old Trail Town in Cody gegaan. Daarbij schreven we ook dat vandaag de foto’s daarvan geplaatst zouden worden. Helaas, Die foto’s zijn er wel, maar ik kan ze momenteel niet uploaden in dit reisverslag omdat er kennelijk niet zoveel foto’s kunnen worden opgenomen, terwijl ik wel een extra bedrag voor meer foto’s heb betaald. Moeten dus even geduld hebben tot we er met waarbenjijnu zijn uitgekomen. Maar in dit weekend zal waarschijnlijk wel niks gebeuren. Dus wel teksten maar geen foto’s erbij.

Inmiddels zijn we er achter gekomen hoe dat nieuwe dashboard van deze site precies werkt. Sommige dingen kunnen wel en andere weer net niet. Eindelijk hebben we weer een zonnetje aan de hemel. Alleen wel weer gelijk met tropische temperaturen. Wij rijden tot het Yellowstone Lake dezelfde weg terug die we gisteren reden en buigen na de fishing bridge naar links af om naar de south entrance te rijden. De zuid-oost kant van het park is niet zo interessant en daarom rijden alle auto’s in plaats van de toegestane 45mph continue 55mph, wij dus ook. Eigenlijk is het Yellowstone park alleen interessant in de noordelijke helft waar alle attracties liggen en daar zijn wij gisteren voor de rechterhelft langs gekomen. De wegen in Yellowstone zijn in een 8 gelegd die in totaal 166 Miles lang is en je de verbinding tussen de onderste en bovenste helft 2 x moet rijden. Als je de zuidelijke ingang uitrijdt kom je vanzelf in Grand Teton National Park die met name bekend is geworden door de Grand Teton-range die aan het Jackson Lake ligt. In het park liggen diverse bedrijven waar je met een groep te paard kan gaan onder begeleiding van enkele gidsen. Dat is wel nodig ook, want een groot deel van de weides tussen de weg en Jackson Lake was verboden gebied wegens de aanwezigheid van beren. Natuurlijk precies daar waar normaliter de mooiste foto’s van het Lake met Grand Teton op de achtergrond worden geschoten. Er zijn ook een aantal farms waar bisons worden gehouden. Die weides daarvan liggen vlak langs de weg dus daar is altijd wel wat oponthoud door iedereen die daar foto’s maakt. De zon, de temperatuur en de afstand zijn toch wel vermoeiend dus na Grand Teton nemen wij het er even van om (met de motor en airco aan) een heel klein tukkie te doen.